Vypijete-li láhev až do dna a úzkým hrdlem nahlédnete dovnitř, na chvilku se stanete svědky malého příběhu…Průzor hrdlem je drobné dílko, první choreografický pokus. Vzešlo z dlouholetého přátelství, které se stalo hlavním zdrojem inspirace. Nesnaží se vylíčit příběh, popsat jej zvenčí, ale pokouší se otevřít vnímavému pozorovateli. Pouze cestou intuice se může také divák stát účastníkem nejdůvěrnějších rozhovorů, odhalit tajná přání… Jako by nahlížel do okna cizího bytu a stal se svědkem malé části něčích příběhů.

Choreografie, Interpretace: Tereza Ondrová a Veronika Knytlová
Hudba: koláž Jiří Jakl, Ondřej Urban
Light Design: Pavel Kotlík
Produkce: Markéta Faustová

Choreografie získala 2. cenu na choreografické soutěži současného tance v Bornem v Belgii.

Roman Dolžanskij, Kommersant

…na tomto americky útočném a neodvolatelném pozadí se duet českých tanečnic Terezy Ondrové a Heleny Arenbergerové s názvem „Průzor hrdlem“ jevil obzvláště něžným, ba evropsky melancholickým. Po celé představení na scénu kapala voda, a obě dívky bez úsilí, ale velmi soustředěně lovily tichou radost podvečerní kapičky.

Yvona Kreuzmannová

Nevím, zda je pro vás rozhodující i délka díla. Musím konstatovat, že z celovečerních českých projektů posledního roku pro mne výrazně nedominuje žádný, ovšem za velmi zdařilé považuji některé kratší kusy prezentované v rámci složených večerů soudobého tance. Na prvním místě je to duet Veroniky Knytlové s Terezou Ondrovou nazvaný Průzor hrdlem (uvedený mimo jiné ve večeru Mirky Eliášové v Ponci), dále pak sólo Veroniky Švábové Obsession, uvedené na České taneční platformě. V obou případech jde o dobře dotaženou myšlenku podpořenou vynikající interpretací tvůrkyň. Duet má za sebou i první mezinárodní úspěch, kdy postoupil do 3. kola evropské choreografické soutěže Aerowaves.